Barcollegie '09-'10
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Barre Dagen

+3
Spronkie
Thoompje
Snickel
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Barre Dagen

Bericht  Snickel ma maa 15, 2010 2:53 pm

Er zijn verschillende dingen die als we niet oppassen te laat besproken worden.

- Muziek in de kelder.
- Jaarclubs van tevoren inlichten wat we van ze verwachten.
- Pedel goed inlichten.
- Mooi gastenboek regelen.

Er zal hier vast nog veel meer bij komen. Maar eerst St Patricks Day Razz
Snickel
Snickel

Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 22-09-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Utrecht de gekste!!!! WOOOOOT!

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Thoompje ma maa 15, 2010 3:09 pm

-Extra tap regelen voor koninginnenacht.
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Spronkie wo maa 17, 2010 9:22 pm

Waarom was dat ook alweer?
Spronkie
Spronkie

Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Carlo do maa 18, 2010 12:03 am

onze koeling kan het niet aan als je volle bak uit twee fusten loopt te tappen; krijg je lauw bier.
Carlo
Carlo

Aantal berichten : 46
Registratiedatum : 20-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Thoompje do maa 18, 2010 1:14 am

Niet alleen lauw bbier maar ook dood bier. Dat het bier vorige koninginnenacht zo kut was (schuim!) kwam door deze reden. Met een extra tapinstalatie hebben we hier minder problemen mee. En hoewel het al 14 minuten geen Snt. Patricksday meer is, nog steeds wel een fijne dag gewenst Very Happy
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Thoompje vr apr 02, 2010 11:38 pm

Zo, ben net klaar met een stuk schrijven voor de leden. Hij is nogal lang en het is laat, dus ik kijk of ik morgen nog wat verbeteringen kan doorvoeren. Post gerust hier jullie reacties.

Ik heb btw twee dingen in de planning veranderd: van de Nederlandse geschiedenisquiz heb ik een algemene quiz gemaakt, en op de vrijdag heb ik de chill kelder ingevoerd (met karaoke shizzle etc.). Laat ook maar weten of jullie dit goede ideeen vinden. Oh ja, en ik heb een beetje tekst van de brief naar de societeitsbesturen hergebruikt, want het ontbrak mij een beetje aan inspriratie Wink

Waarde leden,

De laatste week van april is in de Nederlandse geschiedenis een week waarin vele grootsheden hebben plaatsgevonden. Kijk maar naar de Nederlanders die in deze week geboren zijn: voetballer Stefana Seedorf, schrijver Jeroen Brouwers, ja zelfs Gerard Joling zagen in deze week het levenslicht. Grootse gebeurtenissen vonden ook plaats in deze week. Zo was daar de allereerste interland van het Nederlandse voetbalelftal, waarbij wij wonnen met 4-1 van de Belgen. En uiteraard werd koningin Beatrix in deze week ingehuldigd als koningin nadat koningin Juliana afstand nam van de troon. Grootse gebeurtenissen, een grootse week. Een week, die in 2007 de perfecte week bleek te zijn om de geheel nieuwe sociëteit van studentenvereniging UMTC in te huldigen: sociëteit Borghaerts.
Zo een groots evenement moest uiteraard jaarlijks gevierd worden, en de Barre Dagen waren geboren. Een week waarin het barcollegie een week lang zal vieren dat we alweer drie jaar in het bezit zijn van zo’n fantastische sociëteit. Deze week draagt zoals u weet ook elk jaar een ander thema. Gezien het delftsblauwe thema dat het barcollegie dit jaar met zich meedraagt, en de Nederlandse grootsheid van deze week, kan dit maar één thema zijn: Hollandsch Glorie!

Deze gehele week zal het barcollegie laten zien, dat u zich als Nederlander trots mag voelen! Nederland, het kleine land dat als geen ander dijken kan bouwen, kaas kan maken en drugs kan gebruiken. Nederland, het kleine land dat meerdere grote jongens heeft verslagen in oorlog en voetbal. Nederland, het kleine land dat grootheden als Vincent van Gogh, Desiderius Erasmus en Antoni van Leeuwenhoek heeft voortgebracht. Enfin, u snapt ons punt.
De maandag zullen we meteen spetterend van start gaan. In de avond zullen twee favoriete bezigheden van Nederlanders samenkomen, namelijk zingen en bier drinken. Dit kunnen wij als de beste, dus zal er een biercantus plaatsvinden. Uiteraard met genoeg Neerlandse nummers om mee te zingen.
De dinsdag zullen we overdag van start gaan met typisch oud-Hollandse spellen. Denk aan sjoelen, zaklopen, koekhappen, en meer! Vervolgens zal er in de avond een knallend feest plaatsvinden met het thema ‘Hollandse helden’. Deze avond zal in het teken gaan staan van vele Nederlandse grootheden, waaronder Johann Cruijff en Michiel de Ruyter. Uiteraard zal het feest helemaal compleet zijn als u zich verkleed als uw favoriete Nederlander (heden of verleden).
De woensdag zal overdag in het teken staan van een van onze bekendste producten, namelijk kaas. Er wordt namelijk een heuse kaasproeverij gehouden. Geniet van verschillende kazen onder professioneel commentaar. Blijf vervolgens in de sociëteit hangen, want die avond zullen de Nederlandse films eer aan worden gedaan. Nederland heeft een rijke filmgeschiedenis, en al je favoriete Nederlandse films zullen langskomen.
De donderdag is het tijd voor de Nederlandse quiz. Test uw kennis op allerlei gebieden, zoals geschiedenis en cultuur. Vervolgens is het in de avond tijd voor een knalfeest, koninginnenacht zal uitbundig worden gevierd in de sociëteit! Verschijn in uw mooiste oranje outfit, en feest door tot in de vroege uurtjes.
De vrijdag is het tenslotte koninginnedag, en is de sociëteit de uitgelegen plek om een biertje te doen, of uit te brakken in onze chillkelder. In de avond zal er een heuse Unox-party gehouden worden, waarbij meerdere unox-etenswaren beschikbaar zijn. Hollandser kan het niet. Dan zal ook de persoon bekend gemaakt worden die het langst en het leukst aanwezig was tijdens de Barre Dagen: de Barre Dayhard!

Het barcollegie wil nog wel eens enkele typisch Hollandse spreekwoorden ten gehore brengen. ‘De aanhouder wint’, ‘samen sta je sterk’ en ‘kleren maken de man’ slaan allemaal op dit fantastische jaar. Als er echter één spreekwoord te noemen is dat dit jaar symboliseert is dat ‘de morgenstond heeft goud in den mond’. Onze gouden borrelochtenden aan het einde van de borrelavond staan immers voor het welslagen van een succesvol barcollegie. Wij nodigen u dan ook allemaal van harte uit om te merken dat de morgenstond niet alleen goud in den mond heeft, maar ook oranje, rood, wit en blauw. Wij hopen u allemaal tijdens de Barre Dagen te mogen verwelkomen in onze kroeg, en met u een biertje te drinken op Hollandsch glorie!

Hoogachtend,

Barcollegie ’09-‘10


Laatst aangepast door Thoompje op za apr 03, 2010 2:07 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  mens :) za apr 03, 2010 10:32 am

opnieuw een topbrief. m'n enige aanmerking is dat het Barcollegie is (dus met hoofdletter).
mens :)
mens :)

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : utregg

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Schrijfslet za apr 03, 2010 3:46 pm

Enorm mooi.

Paar dingen die ik aan ga passen: en waar jullie op mogen reageren.

-Elke brief wordt naar een lid persoonlijk gestuurd dus de aanhef is niet waarde leden, maar waard lid ofzo, maar ik weet dus niet hoe je dat goed in het enkelvoud zet

-Ik vind grootsheden klinken als mensen en niet als gebeurtenissen.. ik weet niet?

-. In de avond zullen twee favoriete bezigheden van Nederlanders samenkomen, namelijk zingen en bier drinken. Dit kunnen wij als de beste, dus zal er een biercantus plaatsvinden. Dit loopt niet zo leker

-Dat professioneel haal ik maar weg bij de kaasproeverij aangezien er kans is dat we het zelf gaan doen, maar dan loopt de zin niet meer lekker.

-Verder is het misschien leuker om consequent Hollandsch in plaats van Hollands te gebruiken?
Schrijfslet
Schrijfslet

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Schrijfslet za apr 03, 2010 8:48 pm

Hey, hoelaat gaan we eigenlijk elke dag open? Ivm amarantus i.o. en überhaupt.
Schrijfslet
Schrijfslet

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Schrijfslet zo apr 04, 2010 3:43 pm

En waarom zegt iedereen in vredesnaam constant: Hollandsch Glorie zonder e?
Schrijfslet
Schrijfslet

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Spronkie ma apr 05, 2010 8:48 pm

Daarom: http://www.hollandschglorie.nl/
Spronkie
Spronkie

Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Samenvatting?

Bericht  Snickel ma apr 05, 2010 10:18 pm

- We richten de brief tot de leden en reünisten.
Ik zou dus de aanhef veranderen in 'Geacht lid, geachte reünist van UMTC' in ieder geval iets in deze trant.

- Grootsheden --> grootheden

-Doe maar gewoon Hollandsch ipv Hollands gebruiken

- Zowel Holandsche Glorie als Hollandsch Glorie is mogelijk. Hoewel 'Hollandsche' iets correcter is ligt het zonder 'e' veel lekkerder in de mond. Dus graag zonder 'e'.

Dat was mijn commentaar. Heb je tijd om deze week bij de Senaat langs te gaan en de adressen van de reünisten en leden op te halen Fientje?

xx
Snickel
Snickel

Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 22-09-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Utrecht de gekste!!!! WOOOOOT!

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Schrijfslet di apr 06, 2010 8:08 am

Eh oh ja ik zie het. Echt vaag dat je dat zo kan zeggen.

Verder: Ik hoop datik er tijd voor heb, waarschijnlijk wel, maar voordat de poster met het programma klaar is kan ik toch nog niets versturen, dus daar wacht ik nog even op.
Schrijfslet
Schrijfslet

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Thoompje di apr 06, 2010 3:50 pm

De begroting is laat. Zullen we zorgen dat woesndag na de vergadering hem afhebben?

ook maar even een mail gestuurd, dan komt de boodschap wat sneller over.
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  mens :) di apr 06, 2010 3:56 pm

komt goed schatje (k) ook maar een mail gestuurd, want ik stalk nou eenmaal graag :p

okee, en nou een serieuze reactie: de begroting is af en gaat vandaag de deur uit!!
mens :)
mens :)

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : utregg

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Spronkie ma apr 12, 2010 10:57 pm

Extra tap is geregeld, hij komt op donderdag 29 april. Het heeft geen spoelbak, maar dat is toch niet nodig. Hopelijk krijgen we dat ding beneden.
Spronkie
Spronkie

Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  mens :) di apr 13, 2010 9:13 am

Hoeveel kostte ie uiteindelijk??
mens :)
mens :)

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : utregg

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Thoompje wo apr 14, 2010 3:00 pm

Mooi dat we zoveel positieve reacties krijgen op het prikbord! Very Happy
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  mens :) do apr 15, 2010 1:22 pm

eventjes ter info: ik heb de poster van de barre dagen (met het programma) naar de webmaster en danique gemaild Smile
mens :)
mens :)

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : utregg

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Wat er nog moet gebeuren/besproken worden

Bericht  Snickel vr apr 16, 2010 3:18 pm

Volgende week woensdag hebben we vergadering, maar dat is zo kort van tevoren dat ik over de Barre Dagen even wat dingen wil neertypen zodat iedereen niet pas woensdag aan de slag gaat.

1) Ga niet pas woensdag aan de slag met voorbereidingen, dan redden we het niet! Regel zo veel mogelijk van tevoren zodat je uiteindelijk alles in een of twee dagen bij elkaar hebt. Ga dus nu al op zoek naar versiering, hapjes e.d. als je dat nog niet gedaan hebt, meld de kosten van tevoren bij Carlo en wacht even af of je het mag kopen.

2) Het is fijn om de sociëteit zo schoon en opgeruimd mogelijk te hebben tijdens de Barre Dagen, tijdens Koninginnenach en zeker tijdens Koninginnedag is dit een must! Hoewel de sociëteit vandaag wordt schoon gemaakt voor de ouderdag zulen we volgende week gewoon nog open zijn dus dan zal het weer vies worden. Nou wordt het klusweekend 24 en 25 april gehouden dus het zal nog viezer worden. Daarom wil ik zondagavond de 25e en/of maandagochtend 26 voorafgaand aan de receptie nogmaals goed schoon maken. Denk niet aan een schoonmaakweekend, maar eerder dat het er voor bezoekers spic en span uit zal zien.
Als we nog even extra halverwege de week opruimen zijn er toch altijd wel genoeg van ons, maar ik wil echt van tevoren nog eens schoon maken voor een goede indruk bij de andere sociëteitsbesturen.
Probeer alsjeblieft ook te kunnen (plan het even in), ik zal zondag ook langs komen (terwijl ik mijn vriend alleen in het weekend zie) en wil niet heel zielig in mn eentje daar staan vegen. Als niemand verder zondag kan kunnen we ook met wat mensen maandagochtend afspreken.

3) Het klusweekend vindt dus plaats op 24 en 25 april. Naast de kluscommissie heeft Ruben in principe beschikking over jc. N.A.C.H.T. i.o. en jc. U.C.C. i.o. Laatstgenoemde heeft als jaarclubopdracht de hoek der Hooge Heeren op te knappen. Bij mijn weten heeft Ruben hierover nog geen contact opgenomen met U.C.C. i.o., maar hij zal dit nog voor maandag doen.
Naast de HdHH werd ons ook door de Stichting verzocht het plafond van de kelder opnieuw te schilderen. Dit zal erop neer komen dat het hele plafond gewit moet worden (ik neem tenminste aan dat jullie niet opnieuw paars willen?). Laat alsjeblieft N.A.C.H.T. i.o. dat plafond beneden doen Ruben!
Naast de lampen en geluid heeft Roelof misschien nog tijd om het laatste stuk waterleiding naar de fustaansluiting af te maken? En vraag even of Edwin die andere voeding mee kan nemen voor de muziekcomputer!

4) We moeten even goed nadenken hoe we beneden in de kelder zouden kunnen zitten, ook met name omdat de pedel steeds voor moet naar de kelder en dan langs de voordeur zou moeten.

5) David heb je 12& vol i.o. al geïnstrueerd? Heb je al antwoord op al je vragen? Check

6) David vergeet niet 2 nieuwe spoelborstels (check) en pinnetjes te bestellen.

7) Waar laten we de piano en de tafels?

8 ) Roelof vertelde gisteren dat hij zal proberen het gastenboek te jatten, misschien wel samen met meer mensen van Inertia. Misschien moeten we wel andere bewakers voor het gastenboek regelen?

9) De beamer is helaas niet meer te repareren. Emile heeft ons gevraagd een nieuwe beamer te regelen, een gloednieuwe wel te verstaan! Wie heeft er tijd om dit te regelen? Ik misschien woensdagmiddag, wie wordt mijn partner in crime?
Waarschijnlijk komt het er op neer dat er een nieuwe lamp geregeld gaat worden. Deze lamp wordt niet meer overal verkocht en zou via een internetbedrijf gekocht moeten worden. Echter: geen idee hoe lang de levertijd is, dat heeft Ruben niet gevraagd in het electrobedrijfje tussen Neude en Oudegracht.
Volgens mij heeft de senaat dit op ons afgeschoven, beetje kut maar ja wij zijn ook de eersten die het nodig hebben. Mocht het dus niet lukken een nieuwe lamp te bestellen dan moeten we ergens een beamerlenen, in ieder geval voor de woensdagavond en de donderdagmiddag


Laatst aangepast door Snickel op di apr 20, 2010 1:22 pm; in totaal 4 keer bewerkt
Snickel
Snickel

Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 22-09-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Utrecht de gekste!!!! WOOOOOT!

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Thoompje vr apr 16, 2010 7:40 pm

Ik besef nu pas dat het eigenlijk best schraal is als wij wel mogen drinken op koninginnenacht, en 12% vol. niet. Hoe vervelend ook, dit zouden wij misschien ook maar niet moeten doen dan.
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Spronkie za apr 17, 2010 10:52 am

Wij mogen ook niet drinken, dat deed bc vorig jaar ook niet en we hebben echt alle hersencelletjes nodig (fientje en Carlo uitgezonderd)
Spronkie
Spronkie

Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Schrijfslet za apr 17, 2010 12:34 pm

Oh dat maatk niet uit, ik drink nooit meer
Schrijfslet
Schrijfslet

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Thoompje zo apr 18, 2010 11:07 am

Nee dat wij sowieso niet moeten drinken omdat we dan slechter zouden presenteren slaat nergens op, ik kan beter presteren (op barcollegiegebied) met een paar biertjes op. Maarja ik doe maar solidair.
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Snickel zo apr 18, 2010 11:52 am

Thoompje schreef:Nee dat wij sowieso niet moeten drinken omdat we dan slechter zouden presenteren slaat nergens op, ik kan beter presteren (op barcollegiegebied) met een paar biertjes op. Maarja ik doe maar solidair.

Dan drink je er een paar van tevoren en stopt RUIM voordat je aangeschoten raakt Wink
Snickel
Snickel

Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 22-09-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Utrecht de gekste!!!! WOOOOOT!

Terug naar boven Ga naar beneden

Barre Dagen Empty Re: Barre Dagen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum