Barcollegie '09-'10
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stukje voor de almanak

4 plaatsers

Ga naar beneden

Stukje voor de almanak Empty Stukje voor de almanak

Bericht  Thoompje vr apr 23, 2010 12:29 pm

Wie schrijft deze? Kan die hier worden gepost dat iedereen er even naar kan kijken?
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Stukje voor de almanak Empty Re: Stukje voor de almanak

Bericht  mens :) vr apr 23, 2010 7:05 pm

volgens mij had thoompje het ook al via de mail voorgesteld, maar lijkt me leuk om quotes te doen.

alvast een aantal:
- drinken is zilver, zuipen is goud!
- je moeder ...
- het is geel en als het in je oog komt ga je dood. Een trein!
- Thomas is zoooo geil! NOT!
- Ik kan je kleine generaal zien!
- Kom dan!
- Kruipen! Wie denk je wel niet dat je bent?
- Wie doet er mee met mei alcoholvrij?
- poep stinkt! (afkomstig uit notulen :s)
- ik wil een babygeitje!
- zullen we met kerst een levende kerststal in de sociëteit zetten? Ja, dan mag David Jezus zijn!
- speciaalbier of sterke drank?
- tapperhapper!
- Houdt iedereen zich wel aan het doekjes-was-schema?
- "Ruben, mag ik smilies op je gezicht tekenen?" "ja hoor!"
- Zoenen?
- Ben je links- of rechtsdragend?

en t lijkt mij tof om als laatste quote te doen: anywhere the wind blows, doesn't really matter to us Smile
mens :)
mens :)

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : utregg

Terug naar boven Ga naar beneden

Stukje voor de almanak Empty Re: Stukje voor de almanak

Bericht  Thoompje vr apr 23, 2010 8:08 pm

-Ik wil serieus genómen worden!

Daarnaast wil ik nog wel een serieus stukje naast de quotes.
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Stukje voor de almanak Empty Re: Stukje voor de almanak

Bericht  Schrijfslet za apr 24, 2010 1:04 pm

serieus schmerieus, maar misschien heb je wel gelijk.

- Nee, hij is niet brak, Ruben is écht ziek.
- Hey Conducteur, we gaan ons profileren!
- Hey conducteur, we gaan de trein omkeren!
- We hebben een L.... we hebben een A.... we hebben een X...
Enn.. ik weet niet mee wat nou de eerste was, maar
- Nickie Pickie Poepchinees!
Schrijfslet
Schrijfslet

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Stukje voor de almanak Empty Inleidend stukje tekst?

Bericht  Snickel zo apr 25, 2010 10:13 am

Poginkje voor inleidend stukje tekst, alleen hier gepost:

Hoewel wij dit onvermijdelijk al in april hebben moeten schrijven zijn wij er al uit: het jaar 2010 was een geweldig jaar voor het Barcollegie. Met zeer weinig binnenvallend tuig, en degenen die wel binnen strompelden werden doodgeknuffeld.
Het mooiste van dit jaar is dat wij echte vrienden hebben gevonden in elkaar, dat we elkaar de nek om kunnen draaien en het direct daarna goed maken onder het genot van een goldstrike. Ja, zelfs de vrouwen.

Wat ons ook zeer goed bij zal blijven zijn de geweldige feestjes die wij zelf hebben georganiseerd, zoals de cocktailavond, St Patricks day, de BC-dagen en natuurlijk de Barre Dagen. De sociëteit is pas enkele jaren oud, dus eigenlijk zal alles wat je onderneemt nog van invloed zijn op de sociëteit. Wij zijn zeer benieuwd welke stempel wij hebben gedrukt op onze prachtige sociëteit.

Voor de leden die zich afgelopen jaar hebben afgevraagd waar het Barcollegie toch mee bezig was achter gesloten deuren, hier een paar quotes:


Wat vinden jullie er van?
Snickel
Snickel

Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 22-09-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Utrecht de gekste!!!! WOOOOOT!

Terug naar boven Ga naar beneden

Stukje voor de almanak Empty Re: Stukje voor de almanak

Bericht  Thoompje di apr 27, 2010 3:22 pm

Hee moet deze niet al morgen worden ingeleverd!!
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Stukje voor de almanak Empty Re: Stukje voor de almanak

Bericht  Snickel za mei 08, 2010 10:02 am

Dus nogmaals: inleidend stukje van mij goedgekeurd? Nog quotes ingeleverd door Fientje en Eveline wissen of toevoegen?
Snickel
Snickel

Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 22-09-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Utrecht de gekste!!!! WOOOOOT!

Terug naar boven Ga naar beneden

Stukje voor de almanak Empty Re: Stukje voor de almanak

Bericht  mens :) za mei 08, 2010 12:35 pm

zou thoompje niet toevallig weer een van zijn briljante stukjes willen schrijven?? (A)
mens :)
mens :)

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : utregg

Terug naar boven Ga naar beneden

Stukje voor de almanak Empty Re: Stukje voor de almanak

Bericht  Thoompje za mei 08, 2010 7:58 pm

Ik heb vandaag een stuk geschreven. Hij is best lang geworden, maar dat was die vorig jaar ook, dus dat lijkt me wel ok. Ik heb de quotes niet apart vermeld, maar de meest typerende in de tekst verwerkt. Laat maar weten wat jullie ervan vinden!

“Een schallend, lallend, vochtfestijn.”
Dit citaat van Gerard Reve geeft een van de beste omschrijvingen van dit jaar dat er te bedenken valt. Want wat werd er geschald, wat werd er gelald, en wat was het een festijn, waar het goudgele vocht de boventoon voerde. Het barcollegie zette zijn eerste prille stappen op 4 september, met de Wisselings-ALV. Om 11 uur ‘s ochtends werden de wonden gelikt, en tijdens een ontbijtje werd er tevreden geknikt: wat wordt dit een mooi jaar. En hoewel het ten tijde van het schrijven van dit stuk jaar nog niet voorbij is, zit dezelfde sfeer er nog steeds in: wat was dit een mooi jaar!


Om een band te creëren, om te vergaderen, maar bovenal om veel te zuipen werd er al snel een eerste barcollegie weekend georganiseerd naar Uden. Een weekend waar slechte grappen niet ontbraken (“het is geel en als het in je oog komt ga je dood. Een trein!”), en waar enkele illusies toch wel verloren gingen (“Thomas is zoooo geil!....... NOT!”). Een weekend waar de plaatselijke salsa les en discotheek werden verstoord door acht dronkaards, maar ook een weekend wat het begin vormde van een liefdesrelatie binnen het BC. Kortom, we namen onszelf behoorlijk serieus (grap voor insiders…).

Eenmaal terug moesten we toch flink aan de bak. De kelder bleek praktisch niet te gebruiken, wat zorgde voor vele uren waar het water werd gezogen en gedweild, maar die binnen no-time weer blank stond. Mede door een prima kluscommissie onder leiding van een fantastische commissaris TD, als hij tenminste beschikbaar was (“Nee, hij is niet brak, Ruben is écht ziek”), hebben wij de sociëteit draaiende weten te houden. Helaas zijn de levende kerststal (met de heer Sprenkeler als Jezus) en het babygeitje er niet van gekomen. Maar goed, onze opvolging moet ook nog wat te doen hebben.

Naast de kluscommissie hebben wij ook nog een prima sociëteitscommissie opgezet. Tappers, die van verlegen sjaars uitgroeiden tot ervaren tappers, met oog voor mores, sfeer, en de twee vingers (van de schuimkraag). En tappers hadden we nodig, want naast overvolle borrelavonden heeft het barcollegie ook nog meerdere succesvolle feestjes georganiseerd. De bieravond was een groot succes, waar niemand op een gegeven moment meer door had dat de kelder langzaam weer aan het vollopen was. De BC-dagen, waar wij met het thema ‘net als in de film’ een toffe James Bond avond, een knuffelige Disney middag, en een gruwelijke horroravond organiseerden. St. Patricks-day, met meerdere klassieke Ierse liederen en groen bier. Een cocktailavond waar van cocktails en vrouwen in cocktailjurkjes kon worden genoten.

En natuurlijk de Barre Dagen. Hét hoogtepunt van elk barcollegie jaar. Met het thema ‘Hollandsch Glorie’ werd de verjaardag van de sociëteit voor het eerst in vijf dagen gevierd. Een receptie, een biercantus, een oud-Hollandsche-spellen middag, een Hollandsch helden feest, een kaasproeverij, een Hollandsche filmavond, en een Unox-avond passeerden allemaal de revue, met een fantastische koninginnenacht– en dag als hoogtepunten. Na wakker te zijn geworden in de sociëteit bleek dit echter niet de zwanendans te zijn voor het barcollegie. We hebben nog meerdere borrelavonden voor de boeg, waar wij nog ongetwijfeld erg van zullen gaan genieten.


Heraclitus was een Griekse filosoof die de beroemde uitspraak ‘Panta Rhei’ bedacht. Het betekent ‘alles stroomt’, en gaat over de wereld, die constant in beweging is. Dit kunnen wij ook zeggen over UMTC. Het ledenaantal tijdens borrelavonden stroomt, emoties stromen, en relaties st(r)omen. Het water in de kelder stroomt, en uiteraard stroomt het bier ook. Gelukkig is dit jaar ook veel hetzelfde gebleven. Sommige dingen zullen niet snel veranderen in UMTC, en dat geldt ook voor ons barcollegie. Zo hebben we tot nu toe onze kroeg met veel plezier gerund, en zullen dat dit jaar blijven doen.
Constant zijn we dus eigenlijk meegedeind in de stroming. Het barcollegie is de kapitein van het schip Borghaerts, waarmee wij allemaal de stroom van UMTC bevaren. Wij willen dan ook iedereen bedanken die ons hierbij heeft geholpen dit schip te sturen naar die gouden morgenstond.


Drinken is zilver, zuipen is goud!



Barcollegie ’09-‘10

o.d.z. De Morgenstond heeft goud in den mond.




Voorzitter: Nick Schaftstal

Vice-Voorzitter: Thomas Verdoes

Secretaris: Fientje Vermeulen

Penningmeester I: Carlo Vermeulen

Penningmeester II: Eveline Mense

Commissaris inkoop: David Sprenkeler

Commissaris P.R: Nathalie Meereboer

Commissaris T.D: Ruben Groot-Nibbelink
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Stukje voor de almanak Empty Re: Stukje voor de almanak

Bericht  mens :) zo mei 09, 2010 2:43 pm

ik zeg: driewerf hulde voor ons (oh zo geile) thoompje!!!
mens :)
mens :)

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : utregg

Terug naar boven Ga naar beneden

Stukje voor de almanak Empty Re: Stukje voor de almanak

Bericht  Snickel di mei 11, 2010 11:05 am

Opsturen opsturen opsturen! cheers cheers cheers
Snickel
Snickel

Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 22-09-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Utrecht de gekste!!!! WOOOOOT!

Terug naar boven Ga naar beneden

Stukje voor de almanak Empty Re: Stukje voor de almanak

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum