Barcollegie '09-'10
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brief naar societeitsbesturen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Thoompje zo feb 28, 2010 11:02 pm

Hierbij de brief. De datums moeten nog worden ingevuld, en we moeten nog even bepalen of wij ze uitnodigen voor het feest op dinsdag.
Laat weten wat jullie ervan vinden!



Geacht sociëteitsbestuur van …….

Het is een mooie tijd geweest voor studentenvereniging UMTC. We hebben net de viering van het zestig jarig bestaan van onze vereniging achter de rug, en wij zijn onlangs toegetreden tot de Federatie van Utrechtse Gezelligheidsverenigingen. Terugkijkend op de geschiedenis van UMTC zien wij een vereniging, die is uitgegroeid van een klaverjasgenootschap uit 1949 tot de gezelligheidsvereniging van nu. Het is een lange weg geweest, met veel hoogtepunten. Dieptepunten waren er echter ook. Een van die dieptepunten was het afscheid van de geliefde oude sociëteit, Praeludium, in 2004. Gelukkig werd niet veel later een nieuwe sociëteitsruimte gevonden. Na een intensieve klusperiode werd de nieuwe sociëteit op 24 april 2007 officieel geopend. Deze sociëteit werd vernoemd naar de oprichter van UMTC: de heer Borghaerts. Sociëteit Borghaerts is het kloppend hart van de vereniging geworden, en wordt bestuurd door een apart bestuur, namelijk het barcollegie.

Het afgelopen lustrum jaar heeft veel bijzondere dingen opgeleverd, waarbij het mooiste toch wel het nieuwe barcollegie genoemd mag worden. Het barcollegie ’09-’10 bestaat uit de volgende personen: voorzitter Nick Schafstall, vice-voorzitter Thomas Verdoes, secretaris Fientje Vermeulen, penningmeester I Carlo Vermeulen, penningmeester II Eveline Mense, commissaris PR Nathalie Meereboer, commissaris inkoop David Sprenkeler, en commissaris sociëteit Ruben Groot-Nibbelink. Wij hebben tot dit moment de sociëteit meer dan een half jaar gerund, en zien met veel plezier de komende periode tegemoet. Hoewel het geen traditie is binnen UMTC om het barcollegie een eigen thema mee te geven hebben wij hier toch voor gekozen. Ons thema is delftsblauw, oftewel Oud-Hollandse normen en waarden. Aan deze normen en waarden hechten wij zeer. Ons devies is dan ook “De morgenstond heeft goud in den mond”, aangezien bij ons borrelavonden in borrelochtenden overlopen, en het goud in de(n) mond niet alleen staat voor het plezier, maar ook voor het bier uiteraard.

Elk jaar organiseert het barcollegie in de week dat sociëteit Borghaerts is geopend, namelijk week …, een speciale week, waarin het barcollegie laat zien wat het in zijn mars heeft. Een week waarbij wij en de sociëteit centraal staan. Deze week wordt ook wel “De Barre Dagen” genoemd. Deze week heeft jaarlijks een ander thema, en uiteraard snapt U al welk thema wij hebben uitgekozen. De Barre Dagen zullen dit jaar in het teken staan van ‘Hollands Glorie’. Deze gehele week zal het barcollegie laten zien, dat men zich als Nederlander trots mag voelen! Nederland, het kleine land dat als geen ander dijken kan bouwen, kaas kan maken en drugs kan gebruiken. Nederland, het kleine land dat meerdere grote jongens heeft verslagen in oorlog en voetbal. Nederland, het kleine land dat grootheden als Vincent van Gogh, Desiderius Erasmus en Johan Cruijff heeft voortgebracht. Enfin, U snapt ons punt.

Het vieren van een verjaardag doet men echter niet in z’n eentje. Hier zijn andere mensen voor nodig. Hoewel wij de gehele week de tijd hebben om dit met onze leden te doen, zouden wij zeer verheugd zijn om dit ook met Uw bestuur te vieren. Hiervoor hebben wij een aparte receptie ingepland, namelijk op maandag 26 april om ….. uur. Wij hopen U allemaal te mogen verwelkomen, om met een drankje het bestaan van onze sociëteit te vieren, maar bovenal ook te proosten op Hollands Glorie.

Met vriendelijke groet,

Barcollegie der studentenvereniging UMTC ’09-’10.

Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Spronkie ma maa 01, 2010 9:18 am

1. is het nodig dat we alle leden van het barcollegie noemen?
2. dan is het natuurlijk wel commissaris T.D. en niet societeit
3.'' Elk jaar organiseert het barcollegie in de week dat sociëteit Borghaerts is geopend, namelijk week …, een speciale week, ''
noem het gewoon de dies van de Societeit, dat is het toch eigenlijk?
Spronkie
Spronkie

Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Snickel ma maa 01, 2010 2:31 pm

1. Wij hoeven niet apart genoemd te worden vind ik. Wat mij betreft wordt Het barcollegie ’09-’10 bestaat uit de volgende personen: voorzitter Nick Schafstall, vice-voorzitter Thomas Verdoes, secretaris Fientje Vermeulen, penningmeester I Carlo Vermeulen, penningmeester II Eveline Mense, commissaris PR Nathalie Meereboer, commissaris inkoop David Sprenkeler, en commissaris sociëteit Ruben Groot-Nibbelink. geschrapt.

2. Barcollegie is een titel, vinden jullie ook niet dat het altijd een hoofdletter moet hebben?

3. Maak er inderdaad van: in week 17 (van 26 tm 30 april, ?) wordt de dies van de sociëteit gevierd.

4. Hoe laat gaan we dan beginnen met de receptie?

5. Gaan we de besturen uitnodigen voor het feest dinsdag?

6. Laatste regel (''Wij hopen..'') zou ik nog op een aparte regel zetten.

Verder vind ik het echt een mooie brief Very Happy
Snickel
Snickel

Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 22-09-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Utrecht de gekste!!!! WOOOOOT!

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  mens :) ma maa 01, 2010 3:13 pm

allereerst, thoompje: hulde voor opnieuw een geweldige brief cheers

nog een paar kleine verbeterpuntjes om de brief helemaal perfect te krijgen:
- Barcollegie is altijd met hoofdletter
- lustrumjaar gewoon aan elkaar (eerste alinea)
- hadden we niet als thema 'Hollandsche glorie'?
- wij hopen u allemaal te mogen verwelkomen = wij hopen u allen te mogen verwelkomen (en ik ben het eens met nick dat een aparte regel mooier is)
- niet apart ons namen noemen

hulde voor de vermelding van kaas Smile
mens :)
mens :)

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : utregg

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Spronkie ma maa 01, 2010 6:31 pm

Hollandsch Glorie zonder e
Spronkie
Spronkie

Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Schrijfslet di maa 02, 2010 11:53 am

Euh... Daarmeeb bedoel je toch niet dat het zonder e móet?

Verder is het misschein een idee om de tijd en datum gewoon duidelijk apart neer te zetten in plaats van helemaal ind e tekst te verwerken.
Schrijfslet
Schrijfslet

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Thoompje di maa 02, 2010 4:58 pm

Ja, maar het is wel zo dat dit precies op een a4tje past. Ik had in de tekst de datum wel dikgedrukt gemaakt.
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  mens :) di maa 02, 2010 5:05 pm

hollandsche is toch het bijvoeglijk naamwoord van glorie en moet daarom wel met -e worden geschreven?? net als dat je zou zeggen 'oude glorie' ipv 'oud glorie'

past het ook zonder namen net niet op 1a4?? want dan zou ik het idd zo laten, anders wel die ene regel nog apart
mens :)
mens :)

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : utregg

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Snickel wo maa 03, 2010 2:18 pm

Klaar om te versturen met aanpassingen Fientje?
Weet je nu goed naar wie je de brieven allemaal gaat versturen?
Snickel
Snickel

Aantal berichten : 178
Registratiedatum : 22-09-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Utrecht de gekste!!!! WOOOOOT!

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Schrijfslet do maa 04, 2010 11:00 am

Hmnee? Ik kan me trouwens niet herinneren dat we dat besproken hebben, maar we doen dus allen societeitsbesturen en geen senaat? Alleen van Utrehct?
Of ook HDO en dat soort dignen?
Schrijfslet
Schrijfslet

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  mens :) do maa 04, 2010 11:54 am

staat in de notulen van afgelopen vergadering schatje Wink
we wilden alle societeitsbesturen (dus idd niet senaat, behalve als een vereniging een senaat en societeitsbestuur in 1 heeft) van de fug en federatie uitnodigen en daarnaast alle umtc disputen en ons eigen senaat.
verder willen we naar alle leden een programma sturen, maar dat komt dan later wel, eerst maar de uitnodigingen..
mens :)
mens :)

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : utregg

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Schrijfslet zo maa 07, 2010 5:32 pm

OK:
Heb nu 9 enorm mooie brieven voor me liggen, maar ben gestuit op enkele problemen:

-Bij zowel het mannen- als vrouwencorps was het lastig te bepalen of ik nou het normale bestuur of iets anders uit moest nodigen.
Bij USC stond bijvoorbeeld niet duidelijk een bestuur vermeld van de societeit maar bij de foto van de tapcommissie staan wel vooraan in pak 6 mensen ofzo. Ik denk eerlijk gezegd dat dat de mensen zijn die we moeten hebben, aangezien het echte bestuur waarschijnlijk weinig met bier schenken te maken krijgt.
- Bij onze disputen weet ik niet goed aan wie ik de brief moet sturen, want ik weet niet wie daar de vooriztters van zijn en dat is ook niet echt te vinden. Alleen bij Sheherazade vond ik de praeses van 2008-2009
- Wat te doen met HDO en Nobiscum? Nobiscum neem aan van niet, maar HDO is alsnog een groep studenten waar wij heel bekend mee zijn, ook al zijn ze geen UMTC-dispuut
Schrijfslet
Schrijfslet

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Thoompje ma maa 08, 2010 2:43 pm

Waarom Nobiscum niet? 22 maart worden we ingestemd, dus tegen het vallen van de Barre Dagen zijn zij/wij (ai loyaliteitsprobleem!) volwaardig dispuut.

Oh ja, en de preases van Ava is volgens mij Marten vd Brand, en de Ab Actis Derk van Beek
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Schrijfslet ma maa 08, 2010 3:59 pm

Oh ik wist niet dat jullie dan al werden ingestemd, in dat geval: naar wie moet ik de brief sturen bij NObiscum?
Schrijfslet
Schrijfslet

Aantal berichten : 103
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Thoompje ma maa 08, 2010 5:00 pm

Naar Emile, de ab-actis.
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Thoompje ma maa 08, 2010 8:47 pm

Daarnaast weet ik niet of het handig is om nu al deze brief aan de disputen te doen.

Zij zijn namelijk ook gewoon leden van UMTC, en het is gek dat zij al wel weten wat het thema is, en de rest niet.
Ik stel voor om eerst een algemeen stuk te schrijven voor heel UMTC (waarbij ook het programma met alle themadagen in voorkomen), en dan pas de disputen uit te nodigen.
Thoompje
Thoompje
Admin

Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Utrecht

https://bc0910.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  mens :) di maa 09, 2010 9:28 am

ben ik het mee eens, wacht nog maar even met de disputen. daarnaast is ava van bestuur gewisseld, weet niet wie de ab actis is maar volgens mij is henkjan de praeses.
mens :)
mens :)

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 21-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : utregg

Terug naar boven Ga naar beneden

Brief naar societeitsbesturen Empty Re: Brief naar societeitsbesturen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum